7 כללי זהב לכדאיות go/no go בבחירת מיקום של מסעדה

7 כללים לבחור מקום למסעדה שלך

7 כללי זהב לכדאיות go/no go בבחירת מיקום של מסעדה

בדיקת בזק Flash Test – איך לבחור מיקום למסעדה

כללי זהב אלה נועדו להיות קווים מנחים לבדיקה מהירה לפתיחת עסק ובחירת מיקום של מסעדה. הם הצעד הראשון לביצוע לפני שניכנס לבדיקת כדאיות לעומק, תוכנית עסקית, בדיקת שוק ומתחרים רצינית. השימוש בכללים יכול לחסוך אלפי שקלים וזמן רב מבדיקות מיותרות שיובילו לאותה מסקנה. 7 הכללים האלה מקדימים לפתיחת המסעדה, וביצוע נכון שלהם יכול לחסוך עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. איך לבחור מקום למסעדה.

אז מהם 7 הכללים לכדאיות בחירת מקום למסעדה?

 

  1. הכלל הראשון: תשלום השכירות והארנונה צריכים להיות עד 10% מהפדיון הצפוי ללא מע"מ. דמי שכירות יותר גבוהים יובילו שנעבוד עבור בעלי הנכס לתשלום השכירות ולא נייצר רווח ראוי לגודל ההשקעה והמשאבים.
  2. הכלל השני: תקופת השכירות המוצעת צריכה להיות מינימום חמש שנים עם תחנות יציאה ללא תנאים (מציאת מחליף, תשלום דמי יציאה) לפחות כל שנתיים. אופציה להארכה למינימום חמש שנים נוספות. במקרה של רווחיות לא מספיקה שנוכל לצאת מחוזה השכירות ובמקרה של הצלחה ורווחיות גבוהה לאחר שיצרנו קהל לקוחות חוזרים ומוניטין שהמשכיר לא יעלה את דמי השכירות או לא יאריך את הסכם השכירות.
  3. הכלל השלישי: ניראות וחנייה חשוב להגיע למקום בשעות היום והלילה לוודא שאפשר לאתר את העסק בקלות מהרחוב, הכביש , המדרכה. לוודא שיש חנייה צמודה או בקרבת מקום ויש מקום בחנייה. זה יעזור לפלח השוק וללקוחות למצוא את העסק ולהגיע אליו בקלות.
  4. הכלל הרביעי: נגישות לפי החוק האם כל האזורים בעסק נגישים לבעלי כיסאות גלגלים, האם יש חניית נכים, שירותים המותאמים לנכים. גם הכלל זה יחסוך אלפי שקלים בשיפוץ והתאמת המקום לכללי הנגישות הרצויים.
  5. הכלל החמישי: תב"ע (תוכנית ביניין עיר) מתאימה לייעוד העסק, תשתיות מוכנות ויחסי שכנים. התב"ע צריכה לאפשר הקמת מלונאות, מסעדה, בית קפה, אולם/גן אירועים, מעדניה (תלוי בסוג העסק שנרצה להקים) כדי שנוכל בסופו של דבר לקבל רישיון עסק. בנוסף נבקר את השכנים, האם הם מסכימים להקמת העסק במקום. לא נרצה תלונות בפיקוח העירוני או במשטרה בכל יום על רעש, ריח וכדומה.
  6. הכלל השישי: נבדוק את התשתיות במיקום, חשמל, ניקוזים, צובר, בור הפרדת שומן, מנדפים, ארובות. במידה וקיימים זה יחסוך עשרות אלפי שקלים.
  7. והכלל השביעי: רמת מוכנות הפיתוח של האזור, בשכונות ובמרכזים מסחריים קטנים חדשים צריך לבדוק את התקדמות האיכלוס של התושבים בשכונה, תשתיות כבישים, תאורה, גינון, מדרכות. אם האזור עדיין לא מוכן, אפשר להתייחס לכך בהסכם השירות ולבקש גרייס (דחיית תשלום השכירות) עד לאיכלוס וגמר פיתוח אזורי.

 

מאמרים נוספים שיעניינו אותך בתחום המסעדות:

 

לחץ כאן ותצטרף לקהילת הפייסבוק המובילה בארץ "מצויינות בעסקי המזון" >>

לדף העסקי שלנו בפייסבוק לחץ כאן ותראה כל מה שחדש >>

תעשו לנו מנוי בערוץ היוטיוב >>

הירשם לניוזלטר וקבל תכנים בלעדיים ישר למייל שלך – לחץ פה >>

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

הצטרפו אלינו לרשתות החברתיות

רונן לוי

מרצה במכללות בהתאחדות בתי המלון ובאוניברסיטה העברית. מנכ"ל ובעלים של חברת הייעוץ, הניהול והביקורת mcc Outsourcing מנכ"ל ובעלים של בית הספר הדיגיטלי mcc success tools ובעלים של מסעדות ובתי קפה בישראל.

אהבת את הכתבה? זה הזמן לשתף אותה..

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

קצת על MCC

Mcc outsourcing פעילה משנת 1989 בתחום הביקורת, ייעוץ לבתי מלון, ייעוץ למסעדות וניהול עסקי.
עם השנים צברה החברה ידע וניסיון רב, אותו היא רותמת לעזרת לקוחותיה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

הצטרפו אלינו לפייסבוק

בואו נשמור על קשר

אנחנו כאן כדי לעזור לעסק שלך

אל תהססו לפנות אלינו ואנו נשמח לענות על כל השאלות שלך.