איזה טעות מרבית העסקים עושים בתמחור המנות והתפריטים? ואיך ייעוץ עסקי למסעדות יכול לעשות לכם סדר?
פעמים רבות כאשר אנו מגיעים לבצע ייעוץ עסקי למסעדות, ישנה שאלה קריטית שאנחנו שואלים.
השאלה אותה אנו שואלים את בעלי המסעדה היא לפי מה נקבע מחיר המנות והמשקאות במקום?
אנו במרבית המקרים נתקלים באותה תשובה:
"המחירים בבתי קפה והמסעדות השכנות נעים בין 42-46 ₪. אז החלטתי לתת מחיר זול יותר- כדי שיהיה יותר משתלם לבוא אליי".
אז מה הבעיה בעצם?
בעלי מסעדות רבים משתמשים בשיטת "השוואה לשכן", כדרך לקביעת מחירים.
הדבר טומן בחובו בעיתיות גדולה מאוד:
לא תמיד נוכל לדעת כמה השכן שלי משלם לספקים שלו על קילו עגבניות. אנחנו לא יודעים אם הגיס שלו הוא במקרה שותף בכיר בסטארקיס (מה שיכול לשפוך אור על המחירים הנמוכים של הסלט והכריך טונה….), כמה הוא משלם לאישתו בעבור השכירות על המקום ועוד ועוד.
בנוסף, אנו לא יודעים מהו גודל המנה שעסקים אחרים מגישים, כיצד מוגשת המנה (רוטב בצד, קישוטים וכו') אשר משפיעה על עלות המנה.
תמחור נכון של מנה ייסיע לקבוע מחירים שונים למנה בתפריטים שונים. לדוגמא: תפריט עסקי, תפריט לילה, מבצעים וכו'
אז מה אפשר לעשות בתמחור המנות והתפריט?
לתמחר מנות, מלבד ההשפעה על אחוזי הרווח של העסק והתנהלותו התקינה, ממצב אותו כעסק בסטטוס מסויים.
תמחור גבוה מדי עלול ליצור מצב בו הלקוחות מדירים רגליהם מהמקום. תמחור נמוך מדי יפגע בהכנסות העסק. (גם אם לקוחות ממלאים את המקום עד אפס מקום בכל שעות היום, שבעה ימים בשבוע). המחירים צריכים להיקבע בהתאם לסטנדרט המקום והתמורה הכוללת שמקבל הלקוח בתמורה לכספו. (ניקיון, איכות השירות, טיב חומרי הגלם, המיקום וכו'…).
איך ייעוץ עסקי למסעדות יכול לסייע?
תמחור יעיל ונכון של המנות, הנעשה ע"י יועץ מקצועי ומוסמך, מסייע למקסם את אחוזי הרווח הרצויים לעסק, קובע מתכון מדוייק למנות המוגשות. כך שבכל פעם מחדש הלקוח מקבל את אותה חוויה מוצלחת ומסייע בשליטה והבקרה על הסחורה והתנהלות העסק.
תמחור מנות נעשה בשלושה שלבים שונים- pre cost, actual cost ותמחור מזדמן.
מתאים לכל העסקים- עסק בהקמה, עסק עובד הרוצה שליטה טובה יותר בנעשה בעסק, עסק הרוצה לחדש ולרענן את התפריט ובכלל.
לצד תמחור המנות ניתן לקבל ייעוץ קולינארי מקצועי.
למאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך בייעוץ למסעדות: