האם מסעדה יכולה להרוויח? ואיך מנהלים מסעדה נכון על מנת להרוויח?
אחת מהשאלות הכי כבדות משקל שיוצא לנו להיתקל בהן עם יזמים מתחילים שרוצים לפתוח מסעדה היא האם מסעדה יכולה להרוויח?
השאלה הזאת גם במקרה עלתה באחת מההרצאות שרונן לוי העביר למנהלים בתחום. התשובה לשאלה היא אחידה ומתייחסת לכל מסעדה בכל מקום. אם זה במרכז עיר, בבית מלון, בקניון או במרכז עירוני.
אז בלי יותר מדי "חפירות", קודם כל התשובה היא כן. חד משמעית. מסעדה יכולה להרוויח. אבל, השאלה הבאה שלכם (והחשובה יותר) צריכה להיות – איך מנהלים מסעדה נכון על מנת להרוויח?
ישנם מספר דברים שקריטיים בשביל לייצר רווחיות במסעדה:
הדבר הראשון: ניהול תזרים מזומנים. אם ניהול התזרים לקוי או לא קיים, אין תמונה ברורה של המצב בעסק; ובלי לדעת מה מצב המזומנים בעסק מבחינת הכנסות ותשלומים עתידיים לספקים, קשה עד בלתי אפשרי להרוויח כסף.
הדבר השני: אשראי. האשראי נגזר מתזרים המזומנים ומבטא את העבודה של העסק מול הבנקים. כאשר האשראי לא מנוהל בצורה תקינה, הבנק יכול להחליט "לסגור את הברז". אז, המסעדה עלולה להגיע למצב של חובות לספקים, בעיות עם תשלום משכורות ולבסוף חדלות פירעון.
הדבר השלישי: שיווק ולקוחות. ניהול השיווק קריטי לטובת משיכת לקוחות למסעדה, שגם משאירים בסוף יותר כסף בסיום הארוחה. המרכיב השיווקי קריטי מכיוון שבסופו של דבר אנחנו צריכים לקוחות למכור להם. בנוסף, בתור בעלי עסק בתחום המזון אנחנו חייבים לדעת לאילו מהמנות שאנחנו מגישים יש את תרומת הרווח הגדולה ביותר – ולהתמקד במכירת אותן מנות ללקוחות.
מוזמנים לצפות בסרטון המיוחד שהכנו השבוע, שמסביר את כל הנקודות האלה ועונה על השאלות האם מסעדה יכולה להרוויח ואיך מנהלים מסעדה על מנת להרוויח.
למאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי למסעדות:
- איך לנהל מסעדה? 7 נקודות מרכזיות בנושא ניהול מסעדה
- מנות ספיישל מה הסוד שעומד מאחוריהן ואיך למנף אותן לרווחיות
- גישות ניהול – מנהל בוס לעומת מנהל מנהיג
- 11 הגורמים שצריך לשים אליהם לב בהקמת מסעדה מצליחה
- סטוריטלינג | איך לגרום ללקוחות להתחבר לקונספט של המסעדה?