תפריט – אתגרים ופתרונות יעילים

להמחיש את הישיבה במסעדה וקלות ההזמנה מהתפריט

תפריט – אתגרים ופתרונות יעילים

בשנים האחרונות התחיל שינוי משמעותי בכל הקשור לתפריט במסעדות ובבתי מלון ואופן הצגתם. והיום ניתן לראות מגוון רחב של סוגי תפריט במקומות שונים, החל מתפריט מודפס, דרך תפריט דיגיטלי על גבי טאבלטים ועד תפריט אונליין באתר העסק.

נכון שהיצע התפריטים הוא מגוון ומשתנה ממקום למקום, אבל ישנו קו אחד מקשר בין כולם.

נתאר את זה בצורה פשוטה; לקוח מגיע, מקבל תפריט (או נכנס באתר), מגיע מלצר, לוקח הזמנה (במקרה הטוב בפעם הראשונה שהוא ניגש לשולחן).
לאחר מכן המלצר הולך להקליד את ההזמנה, ורק אז המטבח מקבל התראה ומתחיל להכין את המנות.

למעשה כל תפריט, חוץ מצורת ההנגשה שלו- עובד בדיוק אותו דבר. אם נוסיף לזה את שעות הסרוויס החזקות, התהליך מסתבך ונוטה להתארך מאוד.

אתגרי השוק והשפעות משבר הקורונה

משבר הקורונה יצר שינוי חסר תקדים בשוק המסעדנות והמלונאות, וחשף אותנו למספר אתגרים משמעותיים;

האתגר הראשון- כוח אדם: היום פחות ופחות אנשים רוצים לעבוד, דבר שגרם למחסור של כוח אדם בכל התפקידים בעסק, כולל מלצרים. צוות המלצרים שלנו עובד תחת לחץ, ובימים של מחסור, הלחץ רק גובר. ציפיית הלקוחות שלנו מהמלצר היא לקבל את השירות הכי טוב, בזמן הכי קצר; לכן ברגע שלקוח חדש מתיישב, המשימה של המלצר היא לעזוב את הכל ולהגיש תפריטים לשולחן. (גם כדי להבטיח שהלקוח לא יברח).

האתגר השני- זמני המתנה: בגלל המחסור בכוח אדם, והביקוש שרק עולה מצד הלקוחות. נוצר מצב של זמני המתנה ארוכים יותר והיווצרות תורים; דבר שגורם לנטישה של לקוחות עוד לפני שבכלל ראו תפריט. במקביל, בגלל שנוצרו תורים ארוכים, חווית הלקוח נהרסת ואנו עלולים לאבד אותו.

האתגר השלישי- היגיינה: משבר הקורונה גרם ללקוחות להיות יותר מודעים להיגיינה וסטריליות. הלקוחות של היום מצפים לסטריליות בייחוד במקומות ציבוריים, ולכן מרביתם ירגישו לא בנוח להשתמש בטאבלט או תפריט שעבר בין מאות לקוחות לפניהם.

איך מתמודדים עם האתגרים?

חושבים מחוץ לקופסא.

אחד הפתרונות הכי יעילים שראינו בשוק התפריטים וההזמנות היום, שגם עובד בצורה פשוטה הוא Attach & Touch.

פתרון טכנולוגי מתקדם לעולם המסעדות, שמנגיש את התפריט או מערכת ההזמנות של העסק ישירות לנייד של הלקוח ללא צורך לסרוק QR או להיכנס לאתר מסויים. כל מה שצריך זה להצמיד את הטלפון לסטנד חדשני, מעוצב וממותג של העסק- והלקוח כבר מבצע הזמנה.

פתרון חדשני גם לתפריט של מוזס תפריט מוזס        פתרון טכנולוגי חדשני לתפריט bbb שחוסך כוח אדם, זמן וכסףתפריט bbb

תוכלו לראות כבר את רשת BBB ומוזס רצים איתו בדיוק מהסיבות שציינו. המוצר מייעל את העסק תפעולית, חוסך זמן עבודה של כוח אדם יקר, מוריד את התורים להזמנה במסעדה, מייצר פתרון סטרילי, מונע זיהום סביבתי והכי חשוב- משאיר לעסק הרבה יותר כסף בסוף החודש.

הלקוח מקבל ישר לידיים תוך שניות אפשרות לראות תפריט ולבצע הזמנה, דבר שמעלה את החוויה הכללית שלו, חוסך זמן בשירות ומייצר גלגול שולחן יותר מהיר שמוביל להעלאה במכירות.

אם כל זה לא מספיק חשוב לדעת שאין צורך בהוצאות אחזקה, אין צורך בחיבור לחשמל, סוללות או הטענה. (כך שגם אם יש הפסקת חשמל אפשר לעבוד כרגיל). התוכנה מתעדכנת כל הזמן באופן אוטומטי ואפילו קיימת אפשרות לבצע פרסום, שיווק ושיתוף לרשתות חברתיות, פרסום מבצעים, משלוח הודעות ועוד אפשרויות נוספות בהתאם לצרכי העסק.

היתרון הכי גדול של המוצר, שהעלות היא חד פעמית; ככה שאין צורך להיכנס להוצאות שמשפיעות על התזרים לאורך זמן ובאמת לייצר יתרון כלכלי לעסק בטווח ארוך.

לפרטים נוספים ושיחת ייעוץ ואפיון ללא עלות לחצו כאן ונדבר בואאטסאפ >>

ככה זה נראה בשטח:

להצטרפות לקהילת מצויינות בעסקי המזון בפייסבוק לחצו כאן >>

למאמרים נוספים בנושא ייעוץ למסעדות:

איך לצמצם פחת מזון במטבח שלנו ולחסוך אלפי שקלים בחודש?

דברים שלא ידעתם על זכיינות

איך לתמחר מזנונים ואירועים?

איך לבחור שעות פעילות למסעדה?

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

הצטרפו אלינו לרשתות החברתיות

אור לוי

אור לוי

בוגר בהצטיינות תואר ראשון B.Sc בניהול תיירות ומלונאות ותואר שני M.B.A בהתמחות באסטרטגיה ומימון באוניברסיטה העברית בירושלים. אור בעל ותק וניסיון של שנים בתחום המלונאות וההסעדה ובמסגרת תפקידיו התמחה במלון Venetian בלאס וגאס - מלון המונה 7500 סוויטות וכ-50 מסעדות, בתי קפה וברים.

אהבת את הכתבה? זה הזמן לשתף אותה..

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

קצת על MCC

Mcc outsourcing פעילה משנת 1989 בתחום הביקורת, ייעוץ לבתי מלון, ייעוץ למסעדות וניהול עסקי.
עם השנים צברה החברה ידע וניסיון רב, אותו היא רותמת לעזרת לקוחותיה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

הצטרפו אלינו לפייסבוק

בואו נשמור על קשר

אנחנו כאן כדי לעזור לעסק שלך

אל תהססו לפנות אלינו ואנו נשמח לענות על כל השאלות שלך.