כל מה שצריך לדעת על הקשר בין תכניות הבישול התחרותיות לבין מסעדות למכירה

מה הקשר בין מסעדה למכירה למסירה להשכרה לבין תכניות הבישול בטלוויזיה?

מה הקשר בין מסעדה למכירה, למסירה, להשכרה לתוכניות הטלוויזיה?

עצרתם פעם לשאול למה בפייסבוק ובאתרי מכירות יש מאות מודעות ופוסטים המציעים למכירה עסקים מתחום המזון? מסעדות, פאבים ובתי קפה למכירה, השכרה או מסירה עבור דמי פינוי. או עסקים שמציעים למכירה ציוד מטבח וריהוט במצב כמעט חדש בחצי מחיר ולפעמים אף למטה מזה. שילוט מסעדה למכירה, למסירה או להשכרה זאת תופעה נפוצה בכללי ובפרט בתקופה הנוכחית.

לרוב לשאלה ולתופעה הזאת יש תשובה דיי ברורה, שהמציאות ניצחה. לנהל עסק בתחום המזון נדרשים סבלנות, התמדה, נחישות והרבה מאוד ידע. בטלוויזיה מציירים לנו מציאות ורודה, עולם זוהר, כל תוכניות הריאלטי בבישול משרות הצלחה, רגש, זכרונות מהבית. שימוש בחומרי גלם מעולים וללא הגבלה ואם מנה לא יוצאת טוב, לא נורא קצת לחץ זמן אבל מתחילים מחדש והמנה נזרקת לפח. מדגישים יצירתיות, טעם, מרקמים וצילחות לתמונות אינסטגרם ופוסטים לפייסבוק.

איפה הפער בין המציאות לתוכניות הבישול שכולנו אוהבים בטלוויזיה?

בין תוכניות הטלוויזיה והמציאות קיים פער רחב, כמעט בלתי ניתן לגישור. העיוות של המציאות וההתעלמות מהעבודה הקשה ומהצורך לדעת לנהל. ניהול מסעדה או עסק בתחום המזון דורש הרבה מאוד ידע ותשומת לב לפרטים. משלב המתכון הסטנדרטי ועץ המוצר דרך בניית התפריט תמחור המנות, צמצום פחת, פגי תוקף ובזבוז, קניות נכונות, מניעת ייצור יתר, תכנון כוח אדם ומשמרות, דו"חות וסטטיסטיקות, בניית צפי ותקציב. מתן שירות מעולה, שמירה על ניקיון ובטיחות מזון, שיווק ויחסי ציבור ועוד. את כל זה עוטפים בטלוויזיה במכבסת מילים של זיכרונות, טעם וסיפורים אישיים.

תוכניות העוסקות בבישול בטלוויזיה הביאו אמנם פריחה ויוקרה למקצוע אבל גם הרבה מאוד שברון לב והפסד השקעות של כסף ומשאבים והתוצאה היא ריבוי מסעדות ובתי קפה למכירה, למסירה או להשכרה.

אחד המשפטים הראשונים שאני פותח בהם הרצאה הוא:
"אתה יכול להיות השף הכי טוב בעולם, מכין את המנות הכי טעימות, יצירתיות ונפלאות. כל מנה מצולחתת לאינסטגרם ושוברת שיאי צפייה ולייקים. אבל אם אי אפשר למכור את המנה ולהרוויח זה לא שווה כלום מבחינה עסקית. (זה טוב לטלוויזיה או לתחרויות בישול)". לכן בדיוק מהסיבה הזאת, צריך לדעת לתמחר בצורה נכונה. תמחור שיהפוך את המנה "שוברת האינסטגרם" שלי, לרווחית.

 

 

עשוי לעניין אותך גם בייעוץ למסעדות:

 

כמו כן ניתן ללחוץ פה ולעקוב אחרינו בפייסבוק >>

ואפשר ללחוץ פה ולעשות מינוי לערוץ היוטיוב שלנו >>

ואם בא לכם עוד תכנים בלעדיים עם כלים פרקטיים להצלחה אפשר ללחוץ פה ולהירשם >>

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

הצטרפו אלינו לרשתות החברתיות

רונן לוי

רונן לוי

מרצה במכללות בהתאחדות בתי המלון ובאוניברסיטה העברית. מנכ"ל ובעלים של חברת הייעוץ, הניהול והביקורת mcc Outsourcing מנכ"ל ובעלים של בית הספר הדיגיטלי mcc success tools ובעלים של מסעדות ובתי קפה בישראל.

אהבת את הכתבה? זה הזמן לשתף אותה..

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

קצת על MCC

Mcc outsourcing פעילה משנת 1989 בתחום הביקורת, ייעוץ לבתי מלון, ייעוץ למסעדות וניהול עסקי.
עם השנים צברה החברה ידע וניסיון רב, אותו היא רותמת לעזרת לקוחותיה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

הצטרפו אלינו לפייסבוק

בואו נשמור על קשר

אנחנו כאן כדי לעזור לעסק שלך

אל תהססו לפנות אלינו ואנו נשמח לענות על כל השאלות שלך.