מה זה ביקורת מזון ומשקאות? והאם מחלקת מזומ"ש יכולה להרוויח?
אפשר להרוויח ממזון ומשקאות במלון, יחד עם מתן שירות לאורח. ביקורת מזון ומשקאות מקצועית יכולה לגרום לזה לקרות.
אגף מזון ומשקאות הוא מרכז רווח בפני עצמו. הוא דורש מומחיות וידע רב במגוון נרחב של תחומים: ניהוליים, עסקיים, תמחוריים. הוא עוסק ברכש וקניינות, ניהול מחסנים, ייצור, שירות, ניהול כח אדם, מכירות ושיווק פנימי.
זהו אחד מהאגפים הקשים והמורכבים ביותר לניהול ופיקוח.
כמו כן, אגף זה אחראי על תקציבים גדולים ומורכב ממספר רב של עובדים ומחלקות המהוות חלק גדול ומשמעותי מהמלון.
בנוסף לכך, על מנת להפיק את המירב בצורה שיטתית ומקיפה, צריך להיעזר בכלים שונים שיאפשרו לנהל את האגף בריווחיות ראויה.
אחד מהכלים רבי ההשפעה על המערכת הינו הביקורת.
הביקורת מספקת מספר גורמים לייעול העבודה, צמצום העלויות והגדלת הריוחיות:
- פיקוח ואכיפת נהלי העבודה
- הרתעת עובדים
- תימחורים ועלויות
- המלצות לקביעת מחירי מכירה
ביקורת מזון ומשקאות כוללת :
ניהול מחסנים,
ביקורת קבלת סחורה,
מעקב על קניינות,
דו"חות עלות מזון חודשיים,
תימחור תפריטים קבועים,
תמחור מזנונים קבועים,
בדיקת עלות אירועים,
בחינת שיטות העבודה
התייעצות שוטפת.
תוצרי הביקורת הינם:
דו"ח עלות מזון ומשקאות חודשי המהווה כלי ניהולי לבקרה וקבלת החלטות, זיהוי מוקדם לנקודות תורפה (גניבות, נזילות סחורה) במערכת, אכיפת נהלי עבודה מסודרים, הקטנת תופעת ההשמדות והבזבוז.
כמו כן, דו"ח ה –Food Cost , יחד עם הדו"חות המדדיים, מהווה מראה לבחינה עצמית של אגף מזון ומשקאות ומשקף את כל פעילות האגף.
ישנם מספר אפשרויות התקשרות לביצוע הביקורת:
- ביקורת מזון ומשקאות שוטפת על בסיס ריטיינר חודשי
- ביצוע ביקורת ממוקדת חודשית על בסיס קבוע
- או ביקורת חד פעמית על מחלקה או תהליך מסוים
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך בייעוץ לבתי מלון: