fbpx

הסוד של מנות הספיישל

מה הסוד של מנות הספיישל? איך אפשר להרוויח יותר על מנות ספיישל?

מה הסוד שמסתתר מאחורי מנות הספיישל ואיך להיעזר בהן כדי להגדיל את הרווחיות?

כמעט בכל ביקור שלנו במסעדה, אנחנו מגיעים, מתיישבים וישר ניגשים אלינו מלצר או מלצרית עם התפריט. באותו מעמד, של חלוקת התפריט, כמעט באופן מיידי מציעים לנו את מנות הספיישל. אתם בטח מכירים טוב את הסיטואציה…

אז מה בעצם המטרה של מנות ספיישל?

במרבית המסעדות שיוצא לנו ללוות מדובר במנות שמורכבות מחומרי גלם שלקראת קלקול או פגי תוקף. השף של המסעדה מזהה שהולכים להיזרק חומרי גלם, ומיד חוש היצירתיות מתפרץ ומתבשלת לה מנת ספיישל מיוחדת.
הלקוחות במרבית המקרים מזהים שזה המצב ומעדיפים באופן כמעט אוטומטי, לבחור במנות "רגילות" מהתפריט. אבל מה אם היינו אומרים לכם שהשימוש שנעשה במנות הספיישל הוא מלכתחילה לא נכון ושאפשר להיעזר במנות האלה כדי להגדיל את הרווחים בעסק?
כמעט בכל מסעדה או עסק מזון מתבצע רענון לתפריט פעם בכמה זמן. התדירות המומלצת לביצוע הרענון היא בכל חצי שנה (אין צורך להחליף את כל התפריט אלא רק לבצע מספר שינויים). כמעט תמיד שמגיעים לרגע הזה של חידוש התפריט. אנחנו מוצאים את עצמנו תוהים, אילו רק הייתה לנו האפשרות לברר איזה מנות כדאי להכניס לתפריט המעודכן…
לא נשאיר אתכם במתח ונגיד שיש דרך לדעת איזה מנות כדאי להכניס לתפריט והדרך הזאת נקראת מנות הספיישל.
מנות אלה נועדו לעזור לנו להחליט מה הולך יותר בקרב הלקוחות ומה הולך פחות. מבלי להחזיק חומרי גלם עודפים (הרי מנות ספיישל מוגבלות בכמות ויכולות להיגמר, לעומת מנות בתפריט שאנחנו מחוייבים להחזיק). בנוסף, בעת רענון התפריט, הן עוזרות לנו להחליט איזה מנות כדאי לנו להחליף ולהפסיק לייצר. בכך, יש לנו אפשרות להוציא מנות שלא נמכרות, ולהכניס מנות שהולכות חזק יותר.
ככה אנחנו גם מגדילים רווחיות והיקף מכירות, וגם מצמצמים מלאי של מנות שפחות הולכות.
להסבר המלא על מנות ספיישל – צפו בסרטון ואל תשכחו לעשות מינוי בערוץ היוטיוב שלנו.

לתכנים נוספים בנושא של כלים לניהול מסעדה:

להצטרפות לקהילת הפייסבוק המובילה בישראל – מצויינות בעסקי המזון – לחצו כאן >>

בא לך להתעדכן בתכנים שלנו? אפשר ללחוץ פה ולעשות לנו לייק בדף הפייסבוק >>

להרשמה לניוזלטר וקבלת תכנים מעולים למייל – לחצו פה >>

לסרטונים נוספים ומינוי לערוץ היוטיוב שלנו- הקליקו כאן ואתם שם >>

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

הצטרפו אלינו לרשתות החברתיות

אור לוי

אור לוי

בוגר בהצטיינות תואר ראשון B.Sc בניהול תיירות ומלונאות ותואר שני M.B.A בהתמחות באסטרטגיה ומימון באוניברסיטה העברית בירושלים. אור בעל ותק וניסיון של שנים בתחום המלונאות וההסעדה ובמסגרת תפקידיו התמחה במלון Venetian בלאס וגאס - מלון המונה 7500 סוויטות וכ-50 מסעדות, בתי קפה וברים.

אהבת את הכתבה? זה הזמן לשתף אותה..

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

קצת על MCC

Mcc outsourcing פעילה משנת 1989 בתחום הביקורת, ייעוץ לבתי מלון, ייעוץ למסעדות וניהול עסקי.
עם השנים צברה החברה ידע וניסיון רב, אותו היא רותמת לעזרת לקוחותיה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

הצטרפו אלינו לפייסבוק

בואו נשמור על קשר

אנחנו כאן כדי לעזור לעסק שלך

אל תהססו לפנות אלינו ואנו נשמח לענות על כל השאלות שלך.