9 שיטות איך להביא לקוחות למסעדה ולגרום להם לבחור את העסק שלנו בכל פעם מחדש?

איך למשוך לקוחות למסעדה? איך לגרום ליותר לקוחות להגיע למסעדה? קבלו 9 שיטות לגרום ללקוחות לבחור בכם בכל פעם

איך להביא לקוחות למסעדה ולגרום להם לבחור את העסק שלנו בכל פעם מחדש?

יוצא לנו לשמוע הרבה בעלי מסעדות ובעלי עסקים בתחום המזון והמשקאות שאנו מלווים שאומרים: "אני יודע שיש במסעדה שלי אוכל מעולה, אווירה טובה ושירות ברמה. אבל אני לא יודע איך להביא לקוחות למסעדה ולשמור עליהם כלקוחות חוזרים ונאמנים". נשמע כמו סיפור מוכר לא? זה כנראה בגלל ששמעתם משפטים דומים מחברים בתחום או בגלל שזה קורה גם לכם בעסק. ישנם מספר דרכים לגרום ללקוחות שלנו לבחור להגיע דווקא אלינו ולא למתחרים. החלטנו להכין מאמר מיוחד בתור ספיישל לבחירות והכנו 9 שיטות שיגרמו ללקוחות לבחור בנו כל פעם מחדש.

  1. לעשות מבצעים לזמן מוגבל –

    אחת השיטות הכי קלאסיות (ושעדיין רלוונטיות) בשיווק. דווקא בעידן היום שהכל מהיר, מיידי ושהזיכרון הוא לטווח קצר. ללקוחות יש דחף להנות ממבצע לפני שיסתיים.
    לדוגמה – אפשר לעשות מבצע לזמן מוגבל, עד לתאריך שקבענו, או לטווח של סופשבוע, או בשעות מסויימות, לקינוח חינם בקנייה מעל סכום מסויים או 1+1 על מוצרים מסויימים מהתפריט. זה יכול להיות ארוחות עסקיות מוגבלות בזמן, שעה שמחה (Happy Hour) בשעות שאין בהן הרבה לקוחות. חשוב לבצע את זה במיוחד בתקופות שהמכירות שלנו יותר חלשות.

  2. צבירת נקודות לחברי מועדון –

    היום יש הרבה פלטפורמות להקמת מועדון לקוחות והזמנות אונליין לעסקים בתחום. בחלקם ישנה אפשרות לצבור נקודות בכל קנייה על פי סכום ההוצאה ולהציע הנחות ייחודיות על בסיס הנקודות. בנוסף מתן הנחות, הטבות והפתעות בימי ההולדת, ימי הנישואין, חגים, כך תמיד יהיה ללקוחות למה לצפות ולממש והם יחכו למבצע השווה הבא.

לדוגמה – להזמין אנשים לחגוג יום הולדת- זאת גם שיטה שיווקית קלאסית. אנשים מאוד אוהבים יחס אישי ומעריכים את זה. לשלוח ללקוחות ברכת יום הולדת עם הזמנה לחגוג במסעדה ולקבל מתנה מיוחדת (כמו הנחה מיוחדת לכבוד יום ההולדת, ארוחה בחינם לחוגג אם הוא מגיע עם חברים, או קינוח במתנה).

  1. לעשות שיתופי פעולה עם עסקים מקומיים –

    דרך יעילה לגרום לעוד אנשים לטעום את האוכל שלנו על בסיס קבוע, היא לעשות הסכם עם עסקים מקומיים שמארגנים פגישות ואירועים. אותם עסקים צריכים להאכיל את הצוות או להציע כיבוד ללקוחות או לישיבות על בסיס כמעט קבוע. שיטה זאת יכולה לייצר מקור הכנסה קבוע וגם למשוך לקוחות שמגיעים בהמלצת העובדים באותם עסקים.

  2. ביצוע הגרלות-

    אנשים אוהבים להשתתף בהגרלות, ועוד יותר לזכות בהגרלה. הגרלות יכולות לעזור להבליט את המסעדה על פני המתחרים. (בייחוד אם מבצעים את זה על בסיס קבוע). השתתפות בהגרלה מביאה המון תועלת גם ברמת הדיגיטל (שיתופים בפייסבוק או אינסטגרם, הגדלת מספר העוקבים, רישום למועדון לקוחות ועוד). צריך לזכור שפייסבוק לא אוהב הגרלות אז יש להימנע משימוש במונח הגרלה ולהשתמש במינוחים כמו כל מגיב עשירי יקבל…. או מי שיכתוב תגובה שתקבל הכי הרבה לייקים עד…..יקבל…….

  3. משוב לשיפור רמת השירות-

    מבצעים ומתנות זה תמיד כיף, אבל אחד הדברים הכי מוערכים בעיני לקוחות זה שמקשיבים להם. חשוב לבצע ביקורת על רמת השירות ולקחת בחשבון את צרכי הלקוחות. אם יש תלונה שחוזרת על עצמה, בדרך כלל חכמת ההמונים לא משקרת וכדאי לטפל בה באופן מיידי. בסופו של דבר, זה מה שיגרום ללקוחות לבחור את העסק שלנו גם בפעם הבאה. תמיד עדיף לקוח שמביע את דעתו, או מתלונן מלקוח שמסיים את ארוחתו ולא אומר כלום. הלקוח השקט במקרה הטוב לא יחזור למסעדה ובמקרה הרע יכתוב ביקורת שלילית בגוגל, ברשתות החברתיות ובאתר המסעדה.

  4. להעלות תמונות וסטורי של מנות בזמן אמת –

    להגיד לאחד מאנשי הצוות שנמצא במשמרת לתעד בסטורי של האינסטגרם והפייסבוק מנות טריות שרק יוצאות מהמטבח. זאת אחת הדרכים הכי חזקות להזכיר ללקוחות ממה הם יכולים ליהנות כשהם מגיעים למסעדה. (יתרון נוסף- שיטה זאת יכולה להפתיע גם לקוחות שיושבים במסעדה ובדיוק עוברים על הסטורי שלהם, כשהמנה הזאת פתאום מופיעה להם גם על השולחן). אפשר גם לבקש מלקוחות שיעלו תמונות וסטורי מהמסעדה, צילומי מנות, נוף וכדומה ומי שמתייג את המסעדה בפיד שלו מקבל צ'ייסר או פינוק קטן אחר.

  5. להכיר ללקוחות את השף –

    דמיינו סיטואציה- אתם יושבים במסעדה והשף פתאום מגיע עם חיוך ושואל איך היה הסטייק שהרגע סיימתם לאכול. תחושה כיפית, לא? עכשיו תארו לכם מצב שבו השף עושה את זה על בסיס קבוע בסרוויס של הערב ורוצה לשמוע מהלקוחות מה הם חושבים על היצירות שהרגע יצאו מהמטבח. זה כנראה יגרום לכם לחזור שוב. זאת שיטה מעולה להביא לקוחות למסעדה ולגרום להם לבחור בנו שוב על פני המתחרים. צריך להקפיד שהשף ייצא מהמטבח למסעדה עם בגדים נקיים, ג'אקט שף עם שם רקום רצוי ממותג בלוגו של המסעדה , כובע שף, מסודר.

  6. להציג ביקורות חיוביות מהרשתות בלייב –

    לשים את אחד מאנשי הצוות בתור אחראי על ריכוז ביקורות והודעות חיוביות מהרשתות החברתיות; ולהציג אותן על המסכים במסעדה או כבאנר בטאבלט. זה עובד טוב במיוחד כשהמלצר ששיבחו אותו בביקורת בדיוק מגיש לנו מנה לשולחן, או שמופיעה תמונה של השולחן שנמצא לידנו עם אנשים נהנים מהחוויה במסעדה. שיטה פשוטה מאוד מבחינה טכנית ולגמרי מחזירה את ההשקעה.

  7. שימוש במובילי דעה (משפיעני רשת) –

    אנשים אוהבים לעקוב אחרי מפורסמים ומובילי דעה ברשתות החברתיות. חפשו את מובילי דעה שהכי מתאימים לקונספט של המסעדה, תזמינו אותם לארוחה במסעדה ותיעזרו בהם כדי לפרסם את החוויה שלהם ברשת. משפיעני רשת יכולים לייצר אמינות ואישור חברתי בקרב הלקוחות של המסעדה; ולכן חשוב מאוד לארח אותם במסעדה.

ישנן עוד שיטות רבות שעוזרות להביא לקוחות למסעדה שיישארו נאמנים ולגרום להם לבחור בעסק שלנו בכל פעם מחדש. כל מה שצריך זה להשקיע מעט עבודה, להפגין יצירתיות ולחשוב מחוץ לקופסא.

 

למאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי למסעדות:

 

לקהילה שלנו בפייסבוק- מצויינות בעסקי המזון לחצו פה >>

למינוי בערוץ היוטיוב שלנו לחצו כאן >>

להרשמה לניוזלטר לחצו פה >>

לדף שלנו בפייסבוק לחצו כאן >>

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

הצטרפו אלינו לרשתות החברתיות

אור לוי

אור לוי

בוגר בהצטיינות תואר ראשון B.Sc בניהול תיירות ומלונאות ותואר שני M.B.A בהתמחות באסטרטגיה ומימון באוניברסיטה העברית בירושלים. אור בעל ותק וניסיון של שנים בתחום המלונאות וההסעדה ובמסגרת תפקידיו התמחה במלון Venetian בלאס וגאס - מלון המונה 7500 סוויטות וכ-50 מסעדות, בתי קפה וברים.

אהבת את הכתבה? זה הזמן לשתף אותה..

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

קצת על MCC

Mcc outsourcing פעילה משנת 1989 בתחום הביקורת, ייעוץ לבתי מלון, ייעוץ למסעדות וניהול עסקי.
עם השנים צברה החברה ידע וניסיון רב, אותו היא רותמת לעזרת לקוחותיה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

הצטרפו אלינו לפייסבוק

בואו נשמור על קשר

אנחנו כאן כדי לעזור לעסק שלך

אל תהססו לפנות אלינו ואנו נשמח לענות על כל השאלות שלך.