9 נקודות לבניית צוות ושימור כוח אדם בעסק

איך נשמר את כוח האדם במסעדה ונקטין את תחלופת העובדים? 9 נקודות שיעזרו לכם לשפר רווחיות על ידי שימור כוח האדם בעסק

איך נשמר את כוח האדם שלנו ונקטין את תחלופת צוות העובדים? קבלו 9 נקודות על שימור כוח אדם בעסק

בעלי מסעדות ויזמים פותחים מסעדה מסיבות מגוונות. זה יכול להיות בגלל חלום, האהבה למטבח ולבישול או הרצון להיות עצמאיים. הבעיה היא שמעטים מבינים עד כמה המרכיב האנושי חשוב לתפעול השוטף של העסק. זה לא משנה שהאוכל טעים ואינסטגרמי או שהמיקום מעולה; אם צוות העובדים במסעדה לא מסביר פנים, בקיא בתפריט ובמהלך השירות, שירותי וכשיר, כנראה שהלקוחות לא יחזרו. לכן, עידוד העובדים, מתן השראה לגישת עבודה נכונה והעלאת מוסר העבודה היא קריטית להצלחת העסק. שימור כוח אדם בעסק או במסעדה, חשוב כמו תפריט מדהים ויצירת אווירה ייחודית.

בתחום שבו תחלופת העובדים היא גבוהה, ועל אחת כמה וכמה בימים של מחסור בכוח אדם. יש משמעות אדירה לשימור העובדים; גם מבחינת השירות וחווית הלקוח וגם מבחינת הרווחיות, הקטנת העלויות והגדלת הרווחיות של העסק. ריכזנו 9 טיפים שימושיים שיכולים לעזור לנו לשמר את כוח האדם בעסק.

  1. להוות דוגמא אישית

    כמנהלים או בעלים אנו אחראיים על כל ההתנהלות, האווירה ומהלך השירות (בעל הבית). ובין אם נרצה או לא, אנו מהווים דוגמא ונותנים אישור לצוות להתנהג בדיוק כמונו. אם ניכנס לעבודה במצב רוח רע ונתייחס לאנשים בצורה מחפירה, הצוות יהיה זעוף ויקרין את האווירה העכורה אל הלקוחות. אם אנו מגדירים לצוות נהלים אבל לא מקיימים אותם, כמה זמן יקח עד שהצוות יפסיק להתייחס לנהלים או שהצוות יתחיל להפר אותם מאחורי הגב?
    מצד שני, אם ניכנס לעסק עם חיוך, נתייחס לצוות המלצרים והמטבח ונעמוד בחוקים ובנהלים שהגדרנו. סביר להניח שנראה את הצוות מתנהג כמונו ומקיים את הנהלים לאורך זמן.

  2. להוסיף קצת כיף לעבודה ולישיבות צוות

    ישיבות צוות הן חלק בלתי נפרד מניהול תקין של עסק. החל מהתדריך לפני תחילת משמרת וכלה בישיבות מסודרות של כל הצוות. זה המקום לחדד נהלים, להדריך, לתת דגשים ולהעלות את רמת השירות. להחדיר מוטיבציה וגאווה בעבודה במסעדה. הוספת כמה פעילויות קלילות ויצירת "שבירת קרח" בקרב הצוות, תעודד אותם להרגיש יותר בנוח אחד עם השני ותתרום לגיבוש. מדובר בכמה דקות שישתלמו לאורך זמן. רצוי גם לקיים ישיבות צוות משותפות של כל עובדי המסעדה מהחלק הקדמי (מלצרים, ברמנים) והאחורי (טבחים שוטפי כלים) כדי להסיר מתחים מובנים בין החלקים השונים.

    רצוי לעודד אווירה של כיף גם תוך כדי העבודה, ניהול מסעדה זה דבר רציני. אבל זה לא אומר שלא צריך ליהנות תוך כדי תנועה. בתור מנהלים או בעלים, אל לנו לפחד לצחוק קצת עם הצוות והלקוחות. רוח חיובית בעבודה תיצור גישה חיובית גם בימים הכי עמוסים ומאתגרים.

  3. לייצר מערכת תגמולים לצוות

    עידוד תחרות בריאה עם תגמול קטן יעזור לנו לדרבן את הצוות. לדוגמה: תחרות מכירות בין מלצרים על קידום מנה בתפריט, משקאות, יין, קינוחים או ממוצע גבוה לסועד על בסיס חודשי. תחרות על הכי הרבה תגובות חיוביות ברשתות חברתיות או צירוף למועדון לקוחות. הפרס לא חייב להיות כספי. אפשר לתת זוג כרטיסים לסרט, שובר לארוחה במסעדה או גיפט קארד.

  4. מקרים ותגובות – התנהלות עם תלונות

    צוות המלצרים הוא קו החזית שלנו. הם אלה שצריכים להתמודד עם לקוחות לא מרוצים, גם אם הבעיה לא בשליטתם. אם יש עומס במטבח ולוקח הרבה זמן להוציא מנות, הלקוחות יבואו בטענות למלצרים או לאחראי המשמרת ולא לשף, לסו-שף או לצוות המטבח. שמירה על לקוחות מרוצים, שומרת על צוות מרוצה. כדאי לתת לצוות ולמנהלים כלים להתמודד עם תלונות, להגדיר פיצוי כלשהו שהם יכולים לתת במקרה של תלונות או מנות מתעכבות. צריך להגדיר מקרים ותגובות אפשריות. אפשר לייצר משחקי תפקידים והדמיות (סימולציות). פעולות אלה יוסיפו ביטחון להתנהלות של הצוות.

  5. לכבד את הצוות

    במסעדה כמו בכל עסק, קיים מבנה ארגוני בעל היררכיה ברורה. כפיפויות, דרגות ניהוליות שונות, גזרות אחריות ועבודה במשמרות. חשוב לזכור שכל אחד מאנשי הצוות הוא קריטי להצלחה הכללית של העסק. צריך לתת להם את הכבוד הראוי ולוודא שהם מכבדים אחד את השני. לפנות לעובדים דרך המנהל הישיר, להעיר בפרטיות ולא מול כולם ובפרט לא ליד לקוחות. לכבד הוראות של מנהלים מקבילים.

  6. להכיר את הצוות

    בתור מנהלים מנהיגים חשוב שנתעניין ונשאל את הצוות על חייהם האישיים. צריך להראות להם שאנחנו רואים בהם יותר מסתם טבח, מלצר או שוטף כלים. לעובדים שמרגישים שיש קשר אישי בינינו לבינם ולבין חבריהם לעבודה, יש סיכוי גבוה יותר שהם יתנו את הלב שלהם גם בעסק. לזכור לברך ולתת מתנה קטנה של תשומת לב בימי ההולדת, תאריכי נישואין, חגיגות משפחתיות. להתחשב בבעיות ובצרכים של העובדים ולדאוג לרווחתם לדוגמה: ניצול ימי חופש, קיצור שעות עבודה לזמן איכות עם המשפחה.

  7. לטפל בבעיות במהירות

    לעיתים קורה שמתעוררים ויכוחים בין חברי צוות, זה בלתי נמנע, הרי בסופו של דבר כולנו בני אדם. קיים מתח מובנה בין האזור האחורי של המטבח לאזור הקדמי של השירות. או בעיות בין מלצרים בגלל שאחד קיבל אזור טוב יותר, או אחד שמנסה תמיד להתחמק מלעשות סגירה. לא משנה על מה הוויכוח, או איזה מתח נוצר, צריך להתייחס אליו מהר ככל האפשר. צריך להרגיע את היוצרות וליישב את ההדורים כדי שלא יווצרו בעיות נוספות.

  8. לשאול את דעת הצוות (הקשבה לצוות)

    לרוב אנו חושבים שאנחנו יודעים הכל, (אולי בגלל הניסיון, הוותק או הגיל) אבל בתור מנהלים חשוב גם לדעת לעצור, להקשיב ולבקש מהצוות להעלות רעיונות והצעות לייעול ולשיפור. זה יכול להיות פריטים לגבי התפריט, צילחות, תוספות, קידומי מכירות, נהלי עבודה או אפילו איזה קישוט לשים על הקוקטייל. אפשר לשים תיבת דואר שתשמש את הצוות כדי לכתוב ולהציע רעיונות שאותן נבדוק פעם בשבוע או להעלות דיון בישיבות הצוות. תתפלאו איזה רעיונות מעולים יכולים להיות להם ובנוסף, זה יעזור לחזק את תחושת השייכות לעסק במידה ובוחרים את אחת ההצעות.

  9. פשוט להגיד "תודה"

    להגיד תודה לצוות מדי פעם או לתת חיזוק חיובי זה אולי הדבר הכי קל שאנחנו יכולים לעשות בתור מנהלים. אבל עדיין, לפעמים אנחנו כל-כך נשאבים לשגרה ופשוט שוכחים לעשות את זה. צריך להרגיש חופשי להודות לצוות לעיתים קרובות ולהראות שאנחנו מעריכים את העבודה הקשה שלהם. איש צוות שמרגיש שמעריכים אותו ואת העשייה שלו, בדרך כלל ישקיע יותר מאמץ בתפעול השוטף.

נכון שלא תמיד פשוט לעצור ולחשוב על דרכים לשמר את צוות העובדים. אבל זה נחוץ ולאורך זמן זה יכול להיות לנו רווחי מאוד לעסק.
תחשבו על זה, עובד שמרגיש תחושת שייכות לעסק נשאר לאורך זמן רב, מתמקצע בתפקיד, נותן שירות מעולה ללקוחות, גאה במקום עבודתו ומעלה את הפדיון וממוצע החשבון ללקוח. עובד מרוצה ונאמן חוסך את עלויות הגיוס וההכשרה של עובד חדש, מכיר את הלקוחות הקבועים, צרכיהם ורצונותיהם, מעלה את שביעות הרצון ומשמר את הלקוחות שמגיעים למסעדה לצוות מוכר ושירותי.

 

למאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי למסעדות:

 

 

הצטרפו למאות בעלי עסקים בקהילה מצויינות בעסקי המזון >>

למינוי לערוץ היוטיוב שלנו לחצו כאן >>

להרשמה לניוזלטר וקבלת תכנים בלעדיים לחצו פה >>

עקבו אחרינו בפייסבוק מכאן >>

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

הצטרפו אלינו לרשתות החברתיות

אור לוי

אור לוי

בוגר בהצטיינות תואר ראשון B.Sc בניהול תיירות ומלונאות ותואר שני M.B.A בהתמחות באסטרטגיה ומימון באוניברסיטה העברית בירושלים. אור בעל ותק וניסיון של שנים בתחום המלונאות וההסעדה ובמסגרת תפקידיו התמחה במלון Venetian בלאס וגאס - מלון המונה 7500 סוויטות וכ-50 מסעדות, בתי קפה וברים.

אהבת את הכתבה? זה הזמן לשתף אותה..

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

קצת על MCC

Mcc outsourcing פעילה משנת 1989 בתחום הביקורת, ייעוץ לבתי מלון, ייעוץ למסעדות וניהול עסקי.
עם השנים צברה החברה ידע וניסיון רב, אותו היא רותמת לעזרת לקוחותיה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

הצטרפו אלינו לפייסבוק

בואו נשמור על קשר

אנחנו כאן כדי לעזור לעסק שלך

אל תהססו לפנות אלינו ואנו נשמח לענות על כל השאלות שלך.