מה זה ביקורת לקוח סמוי למסעדות?
אחד הכלים המשמש כביקורת טובה ומהימנה הוא לקוח סמוי למסעדות.
לקוח סמוי הוא אדם מקצועי ובעל ניסיון בענף המסעדנות. הוא יודע להיטמע בפעילות השוטפת של העסק ולבחון כיצד המסעדה מתנהלת במצבים שונים.
ישנם מספר בעיות שלקוח סמוי מיומן יודע להבחין בהן:
אבטלה סמויה- תופעה שמתארת מצב שבו העובדים במסעדה אינם מספקים את התפוקה הנדרשת מתפקידם.
חוסר / עודף כוח אדם- מצב שקורה לרוב משיטת עבודה לא נכונה שניתן לבחון אותה.
עבודה בנהלים לא תקינים- כמו לדוגמה נהלי שירות שניתן לשפר ובכך להעלות את רמת המסעדה.
גניבות סחורה וכסף- ישנן מספר שיטות שבהן ניתן לבחון האם יש גניבות בעסק.
ועוד…
כמו כן, ניסיוננו מלמד כי די בעובדה שהעובדים יודעים כי ישנה ביקורת של לקוח סמוי, על מנת לשפר ולייעל את עבודתם.
יתרונות דו"ח הביקורת הינם:
- אדם מקצועי, לא מוכר, יכול להיות "רואה ואינו נראה"
- הדו"ח מקנה שליטה טובה יותר בנעשה בעסק
- קבלת דו"ח אמין בזמן אמת
- קבלת תמונה עדכנית על הנעשה במעט השקעה
- שיפור הרמה והשירות
- שמירה על אחידות בכל זמן נתון- בין משמרות, סניפים וכו'
- שמירה על רמת שירות, טיב ואיכות המוצרים המוגשים ללקוח
איך עובד לקוח סמוי למסעדות?
הדו"ח מאפשר בחינת השירות, ניקיון, נהלי עבודה, איכות וטריות המזון, מהירות העבודה ואופן התנהלות הסניף.
במהלך הביקורת הלקוח הסמוי בוחן את הסניף הן במצבי לחץ והן במצבי רגיעה. ובנוסף, הוא מספק תמונה כוללת של איך נראית המסעדה בעיני הלקוח בצורה אובייקטיבית וחד משמעית.
תדירות הגשת הדו"ח נעשית בהתאם לסיכום שהושג עם מנהל המסעדה /הבעלים או הנהלת הרשת, והוא מוגש למנכ"ל הרשת ולמנהל הסניף (הזכיין).
לקוח סמוי יכול גם להגיע כחלק מתהליך ייעוץ למסעדות.
הביקורת מתאימה הן לרשתות של בתי קפה, מסעדות, רשתות מזון מהיר והן
למסעדות ובתי קפה עצמאיים.
מאמרים שעשויים לעניין אותך ביעוץ למסעדות:
לתכנים נוספים: