איך יראו חיי הלילה בימים שלאחר הקורונה

5 אסטרטגיות שיעזרו לעסקי חיי הלילה, פאבים וברים להקנות תחושת ביטחון בקרב הלקוחות לאחר הקורונה

איך פאבים, ברים ועסקי חיי הלילה יכולים להצליח בימים שלאחר הקורונה

חיי הלילה התחילו לחזור לעצמם אחרי תקופת יובש ארוכה. פאבים, ברים ומועדונים מתחילים להיפתח ברחבי העולם (תלוי במצב הקורונה). בגלל החשש שנוצר בקרב האוכלוסייה, ישנם חודשים שמסתיימים במיעוט הכנסות, בסגר או הגבלות ובמעט לקוחות. האתגר האמיתי של הבעלים והיזמים בתחום חיי הלילה הוא כיצד לאפשר ריחוק חברתי יעיל והקניית ביטחון בקרב הלקוחות בימים שלאחר הקורונה.

בנוסף להתמודדות שמבדלת את ענף חיי הלילה שהיא ההתמקדות באלכוהול; דבר שמסבך את כל הנוגע בריחוק חברתי. לענף חיי הלילה יש המון אתגרים הדומים לאתגרים במסעדות ובתי הקפה כמו: ניהול מלאי, תמחור, ניהול תזרים מזומנים, מחסור בכוח אדם, שיווק ועוד.

על מנת לייצר אפקטיביות, חשוב שעסקים בענף יציבו כללים ויעבירו אותם ללקוחות בצורה יעילה. במאמר זה הכנו 5 אסטרטגיות שפאבים וברים יכולים להיעזר בהם כדי להצליח בימים של חזרה לשגרה.

1. מערכת שירות שולחנית

יש מערכות שמנגישות את התפריט בטאבלט ומאפשרות לבצע הזמנה, ללא מלצר ואף לבצע תשלום. כך הלקוחות לא צריכים כמעט לקום מהשולחן וניתן לצמצם את החשיפה של הלקוחות וצוות העובדים. יתרון נוסף, זה אתגר המחסור בכוח אדם. כשיש מערכת שניתן לבצע הזמנה דרכה, אפשר לתפעל את העסק עם פחות מלצרים. אפשרות נוספת לצמצום החשיפה, המגע והניקיון של התפריטים, היא הוספת קוד QR המאפשר לסרוק אותו ולהגיע לתפריט במסך הטלפון האישי של הלקוח.

2. הזמנת שולחנות מראש

ללקוחות שלנו יש צורך לשבת כשהם מגיעים לפאב. בימים של אחרי הקורונה, עולה החשש שהלקוחות יגיעו ולא ימצאו מקום לשבת ובכך נפספס הכנסות. אחת הדרכים לעקוף את הסיטואציה הזאת היא הזמנת שולחנות מראש. כך הלקוחות ידעו שמובטח להם שולחן כשהם יגיעו למקום בשעה היעודה. בדרך כלל השולחן נשמר עד כרבע שעה מזמן ההזמנה ומוקצב לכשעתיים, שלוש תלוי באופי הפעילות ודרך התנהגות הלקוחות בעסק.

3. יצירתיות בשטחים החיצוניים והציבוריים

אחד היתרונות של היציאה מהקורונה ולפתיחה המחודשת של עסקים בתחום חיי הלילה; היא שאנחנו נכנסים לתקופת הקיץ. המשמעות היא שיש לעסקים (שיש להם מרחב חיצוני) אופציה להוציא שולחנות החוצה, לרווח ולאפשר ריחוק בין הלקוחות ובכך להקנות להם ביטחון. עסקים שאין להם מרחב חיצוני יכולים לעודד את הלקוחות להביא כיסאות, שמיכות, מחצלות ולשבת בשטחים ציבוריים בקרבת מקום. למזלנו, אין חובת הצגת תעודת מתחסן לשטחים חיצוניים וניתן לנצל זאת לטובת הושבה בחוץ באוויר הפתוח.

4. להציע טייק אוואי

בגלל המגבלות על התקהלות, הרבה פאבים וברים פועלים בתפוסה נמוכה יותר מהרגיל. על מנת להגדיל את רמת ההכנסה ניתן לספק שירות טייק אוואי של מזון ומשקאות. בגלל שעדיין קיים חשש אצל חלק מהלקוחות להתקהל ולהצטופף, טייק אוואי זאת אופציה לתת להם ליהנות מהתפריט שלנו ועדיין להרגיש בטוחים. כל מה שצריך זה לדאוג לאריזות נוחות, רצוי מעוצבות וממותגות, ולהגדיר דרכי התקשרות, הזמנה ואיסוף.

5. לפעול בהתאם להנחיות

משרד הבריאות מעדכן כל הזמן את ההנחיות בנוגע לעסקים בתחום המסעדנות, הבילוי וחיי הלילה. חשוב מאוד להתעדכן בהם ולגלות יצירתיות בהתמודדות איתן. מצד אחד, נהיה מודעים יותר במידה ויש הקלות בהגבלות ומצד שני גם נחסוך מאיתנו קנסות מיותרים. הלקוחות יעריכו את ההקפדה שלנו על ההנחיות והשמירה על בריאותם. אחת הדרכים הכי יעילות להפיג את החשש של הלקוחות מלהגיע; היא ליחצן את העובדה שאנו שומרים על ההנחיות ופעילים באופן אקטיבי בשמירה על ההנחיות וביטחונם האישי. היום אין דרך קלה יותר מאשר לפרסם ברשתות החברתיות, מה אנחנו עושים כדי להפוך את העסק לבטוח מקורונה. כמו כן, ניתן גם לפנות לעיתונות מקומית, בלוגים או אפילו לתלות שלטים ברחבי העסק כדי להפיץ את הבשורה. אם הלקוחות יראו שאנחנו לוקחים את הנושא ברצינות, יש סיכוי גבוה יותר שהם יגיעו.

בתקופה כזאת של חוסר וודאות, צריכים לספק כמה שיותר וודאות ללקוחות שמגיעים אלינו. בזמן הזה כשהדברים עדיין לא ברורים דיים, הכמיהה לצאת מהולה בחשש מהדבקות אנו נדרשים להבין שזו תקופה רגישה ולגלות אמפתיה כלפי הלקוחות.

 

 

למאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי למסעדות:

 

לתכנים ומינוי בערוץ היוטיוב שלנו לחצו כאן >>

לקהילת הפייסבוק- מצויינות בעסקי המזון והמשקאות לחצו פה >>

לדף העסקי שלנו לחצו פה >>

להרשמה לניוזלטר שלנו לחצו כאן >>

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

הצטרפו אלינו לרשתות החברתיות

אור לוי

אור לוי

בוגר בהצטיינות תואר ראשון B.Sc בניהול תיירות ומלונאות ותואר שני M.B.A בהתמחות באסטרטגיה ומימון באוניברסיטה העברית בירושלים. אור בעל ותק וניסיון של שנים בתחום המלונאות וההסעדה ובמסגרת תפקידיו התמחה במלון Venetian בלאס וגאס - מלון המונה 7500 סוויטות וכ-50 מסעדות, בתי קפה וברים.

אהבת את הכתבה? זה הזמן לשתף אותה..

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

קצת על MCC

Mcc outsourcing פעילה משנת 1989 בתחום הביקורת, ייעוץ לבתי מלון, ייעוץ למסעדות וניהול עסקי.
עם השנים צברה החברה ידע וניסיון רב, אותו היא רותמת לעזרת לקוחותיה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

הצטרפו אלינו לפייסבוק

בואו נשמור על קשר

אנחנו כאן כדי לעזור לעסק שלך

אל תהססו לפנות אלינו ואנו נשמח לענות על כל השאלות שלך.