מה זה מלאי? ואיך עושים סדר בקניות?
אחת מהבעיות המרכזיות בהן היועצים למסעדות שלנו נתקלים, זה ניהול לא נכון של מלאי וקניות. קיימות מספר שאלות שעלינו לשאול כדי לדעת איך לנהל את המלאי והקניות שלנו בצורה נכונה. אך לפני הכל, נבין ביחד מה זה מלאי.
כסף רב שוכב בשקט על המדף ובתוך המקררים במסעדה ובבית הקפה בדמות מוצרי מזון ומשקאות.
אין ספק כי יש לדאוג למלאי מסוים על מנת שהמקום יוכל לתפקד באופן המיטבי, אך מהי הרמה הרצויה?
כיצד נוכל לדאוג כי יהיה מספיק מלאי כך שלא יחסר דבר מצד אחד. ומצד שני, לא נחזיק יותר מדי מלאי שעלול להתקלקל על המדף, במקום להישמר בבנק בדמות מזומנים?
מהו מלאי הברזל עליו אנו צריכים לשמור ומה רמות המינימום ,והמקסימום של העסק?
מה תחלופת המלאי בעסק, או במילים אחרות, כל כמה זמן אני מחליף את ערך המלאי במחסן?
הכסף ששוכב על המדף ובמקררים יכול להיות מופנה לתזרים השוטף של העסק.
האם ידוע לך מה הם התנאים הנכונים לשמור מזון כך שישמור על טריותו לאורך זמן? או בכלל מה אומרות הנחיות משרד הבריאות בנושא?
כל כמה זמן בודקים את הספקים ועורכים השוואת מחירים בכדי לוודא כי לא הם לא גובים יותר ממחירי השוק?
האם נערכת בדיקה נכונה בין מה שהוזמן לבין הסחורה שהתקבלה בפועל?
בשוק קיימים הרבה מאוד ספקים טובים ואמינים אך לצערנו לא כולם כאלו. יש לוודא כי כל הספקים איתם העסק עובד הינם אמינים.
אז כמה חשוב ניהול המלאי והקניות לפי היועצים למסעדות?
עיקר הוצאות העסק הינן בעבור כוח אדם וסחורה.
בדרך כלל המנהלים עורכים מעקב תדיר על כוח האדם. ובכך העובד שלא מתיישר עם דרישות המקום, נשלח הביתה.
ועדיין ישנה נטייה, הנובעת ממספר רב של גורמים, לשכוח את הסחורה.
כתוצאה מכך אנו עדים לסחורה שמתקלקלת על המדפים, גניבות סחורה, מלאי עומד שלא לצורך ועוד.
אנו פה בכדי לבדוק ולבצע מספר דברים קריטיים, ביניהם:
מה הן רמות המלאי הנחוצות לעסק.
עריכת בדיקת עלויות סחורה.
דאגה לאחסנה נכונה שיכולה למנוע קלקול מיותר, ומניעת זליגות של סחורה.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך בייעוץ למסעדות:
לתכנים נוספים: